koh phi phi

23 juli 2016 - Koh Lanta, Thailand

Vandaag hebben we de witte stranden, de blauwe zee en de onmetelijk hoge rotsen van phi phi Island gezien. Om half acht werden we opgehaald met een taxi, nog even 4 fransen opgehaald, die naar later bleek onze bootgenoten te zijn. De ferry naar koh phi phi don Island vertrok om 8.15 en na een uur en een kwartier kamen we aan op koh phi phi, en vervolgens hebben we op een longtailboot onze tocht vervolgd naar het iets kleinere phi phi island. Na een stukje varen op de toch wel wat flinke golven kwamen we bij maya bay. Wat een schitterende omgeving! Eigenlijk niet te beschrijven, je moet het ervaren. We waren echter niet de enigen die dit stukje natuur wilden bewonderen. We zijn hier ongeveer een uur gebleven en hebben gezwommen in kraakhelder water en met onze voeten op het witte strand gestaan. Vervolgens zijn we naar loh samah bay gevaren, waar we gingen snorkelen. Harry dook het water in en vroeg gelijk om een snorkel omdat er zoveel vissen waren. ook siem kon niet wachten om erin te springen. Fenne vond het erg spannend, heeft het uiteindelijk toch geprobeerd, maar vond het niet leuk. Siem kon er geen genoeg van krijgen, maar de boot moest weer verder op weg naar de pileh lagoon. Hier kregen we onze thaise lunch en konden we weer zwemmen. In de lagoon was een gedeelte 2m diep en bij de rotsen zat een lagoon van 30 m diep. Via de vicking cave gingen we naar monkey beach. De aapjes zaten allemaal op de rotsen maar we konden ze van heel dichtbij zien. Wat een fantastische dag. Nog anderhalf uur op het eiland rondgelopen, even wat gegeten en wat souvenirs gekocht en weer met de boot terug. Om vijf uur weer bij het hotel eerst maar even een chang beer genomen en een duik in het zwembad, we hadden tenslotte nog geen water gezien vandaag....

Harry had Siem beloofd om nog op een scooter over het eiland te rijden, dus voordat we morgen vertrekken toch nog even een scooter gehuurd voor 200 bath (5 euro). Dikke pret, ook fenne nog even een rondje!

Ook onszelf nog even verwend met een massage. De thaise vrouw zat bovenop harry z'n rug! Heerlijk ontspannen aan het strand voor de laatste keer hier gegeten. Dit was een prachtige locatie met veel aardige mensen, maar de reis gaat weer verder. Morgen naar Khao Sok national park.

1. Kyra:
    23 juli 2016
    Wow! Ik vind het zo leuk voor jullie!!! Wat een ervaringen allemaal! Herinneringen voor het leven! Xx