het regenwoud van khao sok national park

25 juli 2016 - Khao Sok National Park, Thailand

Na onze overnachting in de boomhut met airco werden we de volgende ochtend om 9.30 opgehaald om naar het national park khao sok te gaan. We hebben een tour geboekt waarbij we in het oerwoud overnachten. Dus een kleine tas mee met de hoognodige spullen (waaronder natuurlijk wel de knuffels!) en de overige spullen werden opgeslagen. Na een uurtje rijden kwamen we bij het park met in het begin de Rachabraphadam. We gaan met een longtailboot samen 7 Thaise mensen en onze gids Chen het stuw meer op. Dit gebied is in 1982 onder water gezet. Schitterende hoge rotsen veelal begroeid en blauw helder water. Hoewel we gisteren veel regen hadden was het vandaag echt prachtig weer. Na een tijd varen kwamen we onderweg een aantal hutjes en een restaurant tegen, hier hebben we geluncht om vervolgens weer verder te gaan naar een cave. Eerst nog even over een berg klimmen om vervolgens aan de andere kant op bamboo bootjes naar de grot gebracht te worden. Ook hier hebben Fenne en Siem het hartstikke goed gedaan! We zijn echt trots op ze!

Rond 15.00 komen we aan bij onze 'hutjes'. Voor onze aanlegsteiger liggen kano's en we konden inmiddels wel een coole duik gebruiken! Heerlijk gezwommen en met de kano gevaren. 's avonds kregen we een thaise maaltijd met verse vis uit het meer (Siem vond dat de vis naar de vis bij opa smaakte, zoals wel met meer dingen, de mango shake bijvoorbeeld smaakt naar het ijs bij opa). Zelfs harry heeft de vis gegeten. Moe van alle indrukken gingen we vroeg naar bed, maar slapen lukte nog niet echt, toch nog maar even op onze eigen steiger naar de sterrenhemel kijken, wat is dat mooi als alles om je heen donker is! We hebben onrustig geslapen, hoorden vele geluiden, en uiteindelijk vroeg wakker door het geluid van de gibbons, heel speciaal. Om 6.30 weer op de boot voor een ochtend safari, maar de apen lieten zich moeilijk zien. Ontbijten, nog even een duik in het meer en vervolgens terug naar de ingang van het park. Daarvandaan bracht onze gids ons weer verder. Wat een avontuur!