Dagje tempels

18 juli 2016 - Chiang Mai, Thailand

Eerst maar eens uitslapen, kids toch vroeg wakker en wel om 7 uur. Op ons gemak ontbeten en alvast de song thaew besteld. Vandaag gingen we naar een tempel op een berg. De Doi Suthep. Toch best een eind die berg op, 3 kwartier rijden. Eenmaal boven was het 'lekker' koel. Met het kabelbaantje naar boven om weer in een omgeving van veel goud, bloemen en boeddha's terecht te komen. Een prachtig uitzicht over de stad Chiang Mai. Natuurlijk even de klokken geluid voor geluk, vroeger werden deze klokken gebruikt om op te roepen tot gebed. In de tempel zelf, uiteraard op blote voeten, een rondje gelopen. Daarna een kaarsje gebrand en een lotusbloem bij boedda gelegd. Met een heerlijk ijsje zijn we de 304 treden naar beneden gelopen langs de naga's. Eenmaal beneden stond onze taxi alweer voor ons klaar om ons naar ons hotel Villa San pee Seua te brengen.

Even relaxen, eten en zwemmen en om 5 uur naar de tempel in het centrum van chiang mai, de Wat Pan Tao. Hier was een groot feest aan de gang. Met heel veel monniken en vrouwen in mooie gewaden. Het was de 3e boeddha festival 2016(?). Het is apart om te zien hoe het geloof zo'n grote invloed op het leven van de thai heeft. Alles staat in het teken van het geloof, ze staan er mee op en gaan er mee naar bed. Als nuchtere hollander kennen wij dit niet.

na de tempel op zoek gegaan naar een eettentje, deze keer een lekker pizza. Morgen nog 1 dag chiang mai en dan gaan we richting het zuiden.

imageimage

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tola Krijgsman:
    20 juli 2016
    Zo Siem is dat jou prive taxi? Ik geloof jullie heb een fantastisch belevinisse en hoe was de pizza? smaakt het lekker als hier in Holland. Just enjoy yourselves. Gr. Tola